Style verseny

2022 10. 1.-2.

A verseny rövid leírása

A Style versenyen a versenyzőnek az a feladata, hogy a lehető legkreatívabb módon mutassa meg, hogy milyen mozdulatokat és trükköket tud végrehajtani, a lehető legfolyamatosabb és biztonságosabb módon, a pálya minél nagyobb kihasználásával.

Program

Szombat
9.30 terem nyitás
10.30-11.30 VERSENY lvl kezdő

12.00 Eredmény hírdetés 
13.30-14.30 VERSENY lvl haladó
15.00 eredményhírdetés
15.30-19.30 szabadedzés Jam

19.30 Teremzárás

Vasárnap
9.30 terem nyitás
11.00-12.30 talaj flow workshop
12.30-13.00 Ebédszünet
13.00-15.00 Szabadedzés és készülés a versenyre
15.00-16.00 Profik versenye
16.30 eredmény hirdetés, csapatfotó
19.00 terem zárás

A zsűrik és a szervezők

Zsűritagok a kezdő és haladó versenyeken

Kreativitás: Balogh Dominik

Nehézség: Német Gyuri

Flow: Nánai Dávid

Zsűritagok a profi versenyeken​

Kreativitás: ?

Nehézség: ?

Flow: ?

Döntőbírók* és szervezők: Máté Áron & Szentvárt-Lukács Vajk

*Dönötőbíró a többi bíró közt felmerülő nézeteltérés esetén segít a döntéshozatalban

Árak

1 napos belépő:                4500 Ft

2 napos belépő:                7000 Ft

Néző jegy:                           500 Ft

Teremben alvás:               1000 Ft

A Style versenyen a versenyzőnek az a feladata, hogy a lehető legkreatívabb módon mutassa meg, hogy milyen mozdulatokat és trükköket tud végrehajtani, a lehető legfolyamatosabb és biztonságosabb módon, a pálya minél nagyobb kihasználásával.

A versenyzőnek erre maximálisan 90 másodperc áll rendelkezésére.

A versenyt 4-5 bíró pontozza a lent említett szempontok (skillek) alapján.

Kreativitás: A nem várt mozdulatok, mozdulatsorok váratlan helyen történő hasznos a folyamatos mozgást nem megszakító és a futam összképét javító mozgást jelenti. A pontszám két alapvető tényezőből adódik össze, ami nem más mint a Mozgás-kreativitás és a Hely-kreativitás. Ezt a pontozási szempontot az elrontott de jól kimentett, a folyamatot nem megszakító mentések pozitív irányba befolyásolják

                           Mozgás-kreativitás: Milyen mozdulatokat választ a versenyző és azokat milyen formában köti össze. Egy ugrás, mozdulat, trükk önmagában nem kreatív hanem a kötések és a nem várt meglepetésszerű kivitelezés teszi azzá. A nem várt, a többi versenyző futamától eltérő, egyedi hasznos és odaillő mozdulat, kötés, mozdulatsor pozitívan befolyásolja a pontszámot.  

                           Hely-kreativitás: Hol hajtja végre a versenyző az általa választott mozdulatot, mozdulatsort. Az akadályokkal fellépő, nem várt, meglepő interakciók, mennyisége, helyzete és körülménye pozitív hatással van a pontok alakulására.  Az akadályok túlságosan egyértelmű használata, a tér evidens, magától értetődő kihasználása negatívan befolyásolja az eredményt.

Nehézség: A futamon belül végrehajtott mozdulatok bonyolultságát, nehézségét*, kivitelezésének tervezett és végrehajtott minőségét hivatott mérni. Az elrontott mozdulatok negatívan befolyásolják a pontszámok kimenetelét, de ennek mértéke a mentés sikerének folyamatosságának, futamba illeszthetőségének feltétele. A nehézség nem csak az egyes mozdulatok bonyolultságának függvénye hanem nagyban befolyásolja a folyamatban elfoglalt helye. (a futam végére beillesztett nehéz trükk magasabb pontszámot érdemel mintha ugyan az a futam elején lett volna végrehajtva, illetve több nehéz, bonyolult mozdulat kötése szintén magasabb pontszámmal értékelendő mintha külön lettek volna végrehajtva.) A futam bármilyen stick-kel (beleállás) vagy tökéletesen landolt trükkel való befejezése plusz pontot ér ebben a kategóriában.

Nehézség*:  

A fizikai erőszükséglet, A forgások mennyisége és minősége, a pontosság, a felmerülő zavarótényezők megjelenése (stressz helyzet kialakítása) (mentál challange*-ek), a fáradás, és a mozdulatsorban végrehajtott mozgásokhoz szükséges elugrási és izületi szögtartományoknak lehetséges skálája mind befolyásolják egy mozgássor nehézségének mértékét.

Annál nehezebbnek számít egy mozdulat minél kevesebb mozgástartományban lehet végrehajtani, tehát a mozgásban résztvevő testrészeknek minél kisebb a hibázási lehetősége egy adott trükk alatt, annál nehezebbnek számít egy gyakorlat. (pl.:oldalszaltó nagyon könnyűnek számít, hiszen rengeteg fajta elugrási szögtartományból vagy sok fajta kar és lábhasználattal kivitelezhető)

Flow: A mozgás folyamatossága. Ennél a kritériumnál a versenyzőnek arra kell figyelnie, hogy a választott mozdulatokat minél folyamatosabb kötésekkel hajtsa végre. A megállás, megtorpanás, toporgás, a lendület nem folyamatos továbbvitele valamint egy akadály egyidejű többszöri indokolatlan használata negatívan befolyásolja a pontok alakulását. Maximális pontszám esetén a versenyző a futam alatt egyszeriem áll meg vagy esik ki a mozgássor általa választott ritmusából és futam nem trükkök, mozdulatok sokasága, hanem egy egybefüggő látszólag megállíthatatlan mozdulatsor. A flow kritériumot az elrontott mozdulat, mozdulatsor nem befolyásolja negatívan amennyiben azt. versenyző képes volt olyan formában javítani és menteni, hogy a mozdulatsor dinamikáját nem töri meg.

Korosztályok, kategóriák (lvl)
bármely verseny első 3 helyezettje lehetőséget kap még ugyan azon a hétvégén, hogy megmérettesse tudását az egyel magasabb kategória versenyzőivel. A verseny első 2 helyezettje automatikusan egyel magasabb kategóriába kerül és a legközelebbi Style versenyen már nem versenyezhet az előzőekben megnyert verseny korosztályával.

lvl kezdő: Kezdő versenyzőnek számít az a fiatal parkouros, aki az alap mozdulatok (vaultok, preccek, roll, stride) nem mindegyikét tudja végrehajtani vagy még nem képes azok összekötésére és aki a három alap szaltó közül maximum kettőt tud végrehajtani.

lvl haladó: Freestyle kategóriában haladónak számít minden olyan sportoló, aki az alap parkour mozdulatokat (vaultok, preccek, roll, stride) végre tudja hajtani és képes legalább kismértékben azok kötésére, Ezenkívül legalább a három alapszaltó kivitelezésére képes

lvl profi: Profi versenyzőnek számít mindenki, aki az alap parkour mozdulatokat gond nélkül alkalmazza bármilyen ésszerű szituációban. Elegendő tudással rendelkezik legalább a 3 alapszaltó gondnélküli végrehajtására és azok kötésére, valamint egyéb trükkök szaltók és mozdulatok is bekerültek már a mozgásrepertoárjába.